Při konfliktech je důležité správně navázat komunikaci, odstranit napětí a emoční bariéry, získat a předat informace, přesvědčit o svých názorech a postojích. Pokud se to nepodaří, konflikty narůstají a znemožňují uzavření dohody. Konflikty zvyšují úroveň stresu a zhoršují komunikaci. Uzavřený kruh, z něhož nelze snadno vystoupit. Když budete o konfliktech více vědět, naučíte se je řešit s přehledem. Naučíte se pozitivně řešit situace, kterým se ve firmě ani v soukromém životě nemůžete a ani nesmíte vyhýbat. Osvojíte si postupy na prevenci před vyhrocenými konfliktními stavy. Naučíte se správně reagovat v situacích, které jsou komunikačně nepříjemné. Budete schopni předejít konfliktům na pracovišti a dosáhnout všestranně přijatelné dohody. Zvládnete emočně vypjaté konflikty. Dokážete uklidňovat kritické situace a udržovat příjemné mezilidské vztahy.
Osnova kurzu
? Přínosnost konfliktů
? Přístup ke konfliktům
• Stabilita a rovnováha
• Přístupy ke konfliktu
• Problém – Spor – Hádka
• Postup řešení sporu
• Řešení konfliktu
• Vývoj konfliktu
• Příčiny konfliktů
? Vyjednávání
• Základní vyjednávací styly
• Charakteristické nástroje používaných stylů vyjednávání
• Zisky a ztráty vyjednávání
? Dialog
• Taktika jednání a dialogu
• Desatero dialogické interakce
• Taktika dialogu
• Otázky
? Paradoxní metody komunikace
? Zájmy a moc
• Analýza zájmů
• Zájmy a postoje
• Motivačně vyjednávací typy
• Test motivačního založení
• Test vyjednávacích preferencí
• Vyjednávací prostor a dohoda
? Strategie
• Strategický postup vyjednávání
• Desatero vyjednávací strategie
• Delegace
? Rodinné spory a hádky
? Souhrn pravidel řešení konfliktů
• Analytická pravidla
• Taktická pravidla
• Strategická pravidla