Úvodní stránka > Lektoři > Lektor -Ing. Mgr. Oldřich Kužílek
Registr smluv, Ochrana osobních údajů podle Obecného nařízení EU (GDPR), Zákon o informacích č.106/1999 Sb., Radniční periodika
Poradce s mnohaletou praxí se zaměřením na otevřenost veřejné správy, ochranu soukromí a přístup k informacím, realizátor projektu Otevřete.cz. Působil na pozici vrchní ministerský rada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra (právo na informace), je členem Rady vlády pro lidská práva.
Spoluautor zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Autor dvou rozsáhlých průzkumů radničních periodik, taktéž autorem právní úpravy, která z těchto poznatků vzešla a byla v r. 2013 začleněna do tiskového zákona (zák. č. 305/2013 Sb.). Je též dlouholetým členem a předsedou redakční rady radničního periodika.
Implementuje GDPR pro cca 1400 menších obcí ČR, též pro MČ Praha 6. Ochranu osobních údajů přednáší na desítkách školení.
Datum | Kurz | Místo | Cena | s DPH |
---|---|---|---|---|
26.11.2024 | Ochrana osobních údajů v praxi veřejné správy AK/PV-656/2018 - AK/VE-379/2018 | Hodolany | 2250,- | 2723,- |
Nové výzvy nakládání s informacemi ve veřejné správě | |
Jako úřad nebo orgán veřejné správy poskytujete množství informací. Zveřejňujete smlouvy, zápisy, přenosy a záznamy z jednání, rozpočty a další dokumenty, anebo odpovídáte na žádosti o informace. Možná uvažujete o umělé inteligenci k podpoře pracovních postupů. Řada těchto činností přitom vyžaduje zostřený ohled na ochranu osobních údajů a soukromí klientů. Seminář spojí tyto oblasti (GDPR, registr smluv, infozákon, autorský zákon, nově i zákon o ochraně oznamovatelů a umělou inteligenci) do jednoho praktického pohledu na práci s informacemi. Ukážeme, že GDPR není tajemné zaklínadlo. Doporučíme, jak se vyhnout obvyklým přešlapům a chybám, jejichž důsledkem může být porušení povinností při ochraně osobních údajů a dalších informací.
Obsah školení:1. Jednoduchá logika Obecného nařízení (GDPR). 2. Poskytování informací o platech podle novelizace infozákona a GDPR. 3. Zveřejňování smluv v registru a GDPR. 4. Ochrana oznamovatelů (whistleblowig) a GDPR. 5. Zavádění umělé inteligence, požadavky evropského regulátora (EDPB) na její nasazení, přínos v agendě veřejných úřadů, další otazníky AI. 6. Zvláštní kategorie osobních údajů (tzv. citlivé údaje) a jejich zpracování. 7. Specifické případy a kazuistiky při vkládání smluv, poskytování informací, anonymizace a pseudonymizace údajů. 8. Ochrana obchodního tajemství nebo autorského práva při zveřejňování smluv a poskytování informací. 9. Méně obvyklé případy ochrany důvěrných informací a jak s nimi nakládat, dotazy a diskuse
| |
Ochrana osobních údajů v praxi veřejné správy | AK/PV-656/2018 - AK/VE-379/2018 |
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (ON / GDPR) klade na správce požadavek samostatně vyhodnotit, zda nakládání s osobními údaji je s ním v souladu, umět to kdykoliv doložit a navíc zavést opatření na jejich ochranu přeměřená rizikům. Organizace, jejich vedoucí a pověřenci, musejí mít vlastní schopnost vyhodnocování, musí umět reagovat na žádosti subjektů údajů, na bezpečnostní incidenty, na požadavky dozorového úřadu. Lektor klade důraz jednak na demystifikaci falešných výkladů a planého strašení osobními údaji, jednak provází výklad celé právní úpravy příklady z praxe a typickými chybami a nedostatky, které při nakládání s osobními údaji v organizacích bývají nejčastější. Obecné nařízení (GDPR) se vztahuje na všechny správce a zpracovatele osobních údajů, tedy všechny orgány veřejné správy, zřizované organizace, ovládané obchodní společnosti, školy, výzkumné instituce a další.
OSNOVA:
| |
Právo na informace a podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím včetně ochrany osobních údajů | AK/PV-625/2018 - AK/VE-361/2018 |
Cílem kurzu je seznámit účastníky s praktickým uplatněním zákona o svobodném přístupu informací. Vedle podrobného průvodce vyřízením žádosti navrhuje, jak zjednodušit proces poskytování informací ve veřejné správě a dalších subjektech, jak předcházet obsahovým i procesním nástrahám, jak řešit zneužití práva, jak poskytovat audity a analýzy, autorská díla informace o platu nebo jak žádat úhradu nákladů. Vše s aktuální judikaturou.
Osnova
| |
Radniční periodika v praxi obcí, měst a krajů | AK/PV-37/2019 - AK/VE-27/2019 |
Cílem je poskytnout odpovědným pracovníkům krajů a obcí (tajemníci, starostové a radní, členové zastupitelstev, tiskoví mluvčí, redaktoři a členové redakčních rad) orientaci v problematice vydávání tištěných časopisů (zpravodajů), publikování na webových stránkách, dalším šíření informací (například internetová či kabelová televize). Seminář předloží podrobný popis právního prostředí, v němž se radniční periodika vydávají, výsledky rozsáhlého průzkumu a srovnání radničních periodik v ČR, dále předloží účastníkům rozsáhlou sadu konkrétních doporučení a forem, jak uplatnit pravidla dobrého periodika a předvede i nejvýraznější příklady dobré a špatné praxe. Školení je určeno pro úředníky a funkcionáře územních samosprávných celků, dále novináře pracující pro sdělovací prostředky územních samosprávných celků. Osnova1) Základní souvislosti radničních periodik i) Základní právní zakotvení ii) Hlavní funkce radničních periodik iii) Tiskový zákon, registrační povinnost, analogie se sdělovacími prostředky veřejné služby iv) Právní povinnosti při vydávání periodika 2) Pojmy a principy i) Objektivita ii) Vyváženost iii) Apolitičnost iv) Definice klíčových pojmů („politický obsah“, „alternativní sdělení“, „informace o budoucích rozhodnutích“ a další). 3) Praktické formy řešení i) Pojetí periodika redaktorské a editorské ii) Zařazování alternativních názorů, jejich formy, zapojení do příspěvků (desatero konkrétních pravidel) iii) Další formy příspěvků (ankety, rozhovory, souhrnné redakční útvary ad.) iv) Postupy při úpravě příspěvků v) Příklady dobré a špatné praxe, konkrétní ukázky z mnoha vydávaných periodik 4) Organizační otázky při vydávání radničního periodika i) Role zastupitelstva, rady ii) Redakční výbor / redakční rada / redakce iii) Formální dokumenty: statut redakčního výboru, pravidla pro vydávání periodika, etický kodex periodika
| |
Uveřejňování smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv ve znění pozdějších předpisů | AK/PV-628/2018 - AK/VE-363/2018 |
Cílem semináře je dát praktický návod, jak zveřejňovat smlouvy podle zákona o registru smluv a jak se vyhnout nejčastějším chybám. Do aplikace zákona o registru smluv zasáhla novelizace účinná od roku 2020. MV vydalo nové verze Metodiky – k nápravě chyb při zveřejnění a k tzv. „dočasné amnestii formátu pdf“. Seminář vedle těchto aktuálních otázek objasní například, jak působí nově přijímaný dodatek smlouvy na zveřejnění dříve přijaté smlouvy, jak aplikovat výjimky z uveřejnění, jak vyložit limit 50 tis. Kč u opakovaného plnění, kumulace jejího předmětu nebo rámcové smlouvy. Dále se zaměřuje na ochranu osobních údajů, obchodního tajemství nebo interních bezpečnostních informací.
Osnova
|